Bakırköy Belediyesi Tiyatro Müdürlüğü’nde görev yapan 38 işçinin iş akitlerinin 14 Mayıs gecesi kısa mesaj yoluyla feshedildiği belirtildi. İşten çıkarılan çalışanlar, kararın haksız olduğunu savunarak belediye binası önünde direniş çadırı kurdu.
İşçilerin sürdürdüğü nöbete destek amacıyla bugün belediye önünde bir basın açıklaması gerçekleştirildi. Açıklamaya Türk-İş İstanbul Bölge Temsilcileri, sendika yöneticileri, siyasi parti temsilcileri ve çeşitli emek örgütleri katıldı.
“İşçilerin Yanında Olacağız”
Eylemde konuşan Türk-İş İstanbul Bölge Temsilcisi Halil Faki Erdal, işçi sınıfının uzun süredir ekonomik kriz ve yoksullukla mücadele ettiğini belirterek işten çıkarmalara tepki gösterdi.
Erdal, işten çıkarılan çalışanların görevlerine dönene kadar mücadeleyi sürdüreceklerini ifade ederek, gerekirse İstanbul Büyükşehir Belediyesi önünde de çadır kurabileceklerini söyledi.
“Silivri’de Hukuk Diyenler Bakırköy’de İşçi Çıkarıyor”
Belediye-İş Sendikası İstanbul 2 No’lu Şube Başkanı Savaş Doğan ise ekonomik krizin emekçiler üzerindeki etkilerine dikkat çekti.
Doğan, aynı gün içinde hem Silivri’de tutuklu belediye başkanlarına destek verdiklerini hem de Bakırköy’de işçilerin SMS ile işten çıkarıldığını öğrendiklerini belirterek, “Hukuksuzluğa karşı çıkıyorsak bunu işçiler için de aynı şekilde savunmalıyız” dedi.
İşten çıkarmaların kabul edilemeyeceğini vurgulayan Doğan, tüm çalışanlar işe geri alınana kadar sendikanın mücadeleyi sürdüreceğini ifade etti.
Sendikalardan Dayanışma Mesajı
Basın açıklamasına ayrıca Tüm-TİS, TOLEYİS, Tüm Bel-Sen, UİD-DER ve Emek Partisi temsilcileri de destek verdi.
Eylem boyunca işçiler “Atılan işçiler geri alınsın” ve “Birleşe birleşe kazanacağız” sloganları attı.
İşçilerin belediye binası önündeki nöbetinin sürdüğü bildirildi.








