Bilgi Üniversitesi’nin Cumhurbaşkanlığı kararıyla kapatılmasına karşı öğrencilerin başlattığı nöbet eylemi ikinci gününde sürüyor. İstanbul’daki farklı üniversitelerden gelen öğrenciler, akademisyenler ve dayanışma grupları Santral Kampüsü Tarihi Kapı önünde bir araya gelerek karara tepki gösterdi.
Kampüs girişlerinde yaşanan gerginlik sırasında polis ve güvenlik görevlilerinin kalabalığa müdahale ettiği, bazı sendika ve baro temsilcilerinin kampüse alınmadığı öğrenildi. Öğrenciler ise kampüs içerisinde forum düzenleyerek mücadeleyi sürdürme kararı aldı.
Öğrenciler Uzun Mücadelenin Ardından Kampüse Girebildi
Gün boyunca kampüse girişlerine izin verilmeyen öğrenciler, saatler süren bekleyiş ve mücadelenin ardından Santral Kampüsü’ne giriş yaptı. Ancak sendika temsilcileri ile baro üyelerinin içeri alınmadığı belirtildi.
Yaşanan arbede sırasında sendikal hakkını kullanmak isteyen bir Öğretmen Sendikası üyesinin ayağının ezildiği iddia edildi. Kampüs önünde yoğun güvenlik önlemleri dikkat çekerken öğrenciler sık sık sloganlarla tepkilerini dile getirdi.
“Gezi’den Bilgi’ye Gençlik Ayakta”
Kampüs önünde toplanan öğrenciler;
- “Birleşe birleşe kazanacağız”
- “Gezi’den Bilgi’ye gençlik ayakta”
- “YÖK kalkacak, polis gidecek, üniversiteler özgürleşecek”
- “Bilgi burada, hocasının yanında”
- “Polis dışarı, mezun içeri”
sloganlarıyla üniversite yönetimine ve karara tepki gösterdi.
Öğrenciler adına yapılan basın açıklamasında, üniversitenin faaliyet izninin “gece yarısı tek bir imzayla” kaldırıldığı belirtilerek bunun üniversitelere yönelik antidemokratik müdahalelerin devamı olduğu savunuldu.
“Üniversitelerden Uzaklaştırılmak İsteniyoruz”
Açıklamada son dönemde farklı üniversitelerde yaşanan uygulamalara dikkat çekildi. İstanbul Üniversitesi Hazırlık Kampüsü’nün taşınmak istenmesi, Hacettepe Üniversitesi’nde bazı alanların kapatılması ve Boğaziçi Üniversitesi’ndeki kulüp binalarına yönelik müdahaleler örnek gösterildi.
Öğrenciler, yaşanan sürecin üniversite alanlarını daraltmayı ve öğrencileri yalnızlaştırmayı hedeflediğini öne sürerek şu ifadeleri kullandı: “Bunun son noktası üniversitemizin kapılarının kilitlenmesiyle bizleri alanlarımızdan uzaklaştırmak, bir araya gelmemizi engellemek olmuştur.”
Rektörlük Önünde Forum: Öğrencilerden Kayyum Tepkisi
Basın açıklamasının ardından öğrenciler Rektörlük Binası’na yürüyerek forum düzeni aldı. Öğrenciler, Kayyum Rektör Ege Yazgan’ın aşağı inmesini talep etti.
Bir süre sonra öğrencilerin forumuna katılan Yazgan, “Kimse hak gaspına uğramayacak, bunun teminatını veriyoruz” açıklamasında bulundu. Ancak öğrenciler bu sözlere tepki göstererek, “Peki emekçiler ve akademisyenler ne olacak?” sorusunu yöneltti.
Öğrencilerin Mimarlık Fakültesi Kazan Toplantı Salonu’nda başlatılan formda Öğrenciler, üniversitenin yeniden faaliyete açılması ve yönetim kararının geri çekilmesi için mücadeleyi sürdüreceklerini açıkladı.
Açıklamada ayrıca üniversite yönetimine çağrı yapılarak şu ifadeler kullanıldı: “Bu açık yaşam gaspına rıza göstermeyin. Üniversitemizi savunmak için bizimle yan yana durun.”




