İstanbul Tuzla’da bulunan Sedef Tersanesi’nde Scafis taşeron firmasında çalışan işçilerin ücret mücadelesi kazanımla sonuçlandı. İki aydır maaşlarını alamadıkları için iş bırakan işçilerin nisan ve mayıs aylarına ait ücretleri, direnişin ikinci gününde hesaplara yatırıldı.
Depo, Liman, Tersane ve Deniz İşçileri Sendikası’nın öncülüğünde başlatılan direnişte işçiler, ödenmeyen ücretlerinin yanı sıra hak gasplarına ve baskılara karşı da mücadele etti. İşçilerin, maaşlarını talep etmelerinin ardından istifaya zorlandığı ve iş bırakma eylemi sonrası işten çıkarıldığı belirtilmişti.
DGD-SEN Genel Başkanı Neslihan Acar, direnişin ardından yaptığı açıklamada işçilerin haklarını ancak mücadele ederek alabildiğine dikkat çekti. Acar, kazanımı yalnızca Sedef Tersanesi işçilerinin değil, hakları için direnen tüm emekçilerin mücadelesinin bir parçası olarak değerlendirdi.
Sedef Tersanesi’nde çalışan işçiler, ücretlerinin ödenmemesi üzerine üretimi durdurarak haklarını alana kadar mücadeleyi sürdüreceklerini duyurmuştu. Direnişin ardından maaşların yatırılması, tersane işçileri açısından önemli bir kazanım olarak kayda geçti.








